Ugglan flaxar vidare

Idag var det dags. Ugglefröken som bott här hos mig sedan i augusti flaxade vidare till ny holk i Göteborg och det är inte utan att jag redan saknar min kombis litegranna.
Vi har ju haft det så bra ihop. Så här kul nästan jämnt faktiskt.
Vi har passat på att baka och laga saker som vi pratat om i nästintill en evighet, exempelvis chokladfondant och egen bea efter det här receptet.
Hon har haft med sig fina blommor som luktade. Ganska starkt.
En gång tyckte ugglemamman att det var så dags att baka hallongrottor. Och det tyckte vi var gott såklart.
Och så har vi kunnat låna kläder av varandra. Den här kjolen blev en av mina favoriter. Vi har skojat om vad klockan egentligen är men framförallt har vi kunnat utbyta små och stora saker faktiskt lite när som.
Vad hon lämnade efter sig innan hon flaxade iväg var en bit av fjäderdräkten. Den ska allt få en plats i finrummet som minne för de här fina månaderna. Tack finugglan för fintid! Som väl är har hon ju inte flyttat över Atlanten utan bara till Göteborg så snart ses vi ju faktiskt igen för att UPPleva mer.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alfons heter den lilla tussen!



Åh vad jag blev sugen på hallongrottor nu då!!

2011-11-01 @ 23:26:18
URL: http://attfyllaenbubbla.blogg.se/
Postat av: Maria

Så mysigt ni ser ut att haft det! Tänkte bara skicka lite onsdagspepp för spinningen ;) Heja heja!

2011-11-02 @ 12:50:12
URL: http://skogskojan.wordpress.com
Postat av: Beatrix

Omtänksammaste lilla skogskoja! Jag passade på att gå på ett rejält spinningpass igår istället, kors i taket, så idag har jag bara unnat mig slapp- och ledighet.

2011-11-02 @ 21:42:47
URL: http://beatrixmix.blogg.se/
Postat av: johansi

Tänk att jag inte sett detta förrän nu! Jag saknar dig med ska du veta och fjäderdräkten skiner av stolthet över att en fjäder får bo kvar i beatrixlyan! Massa <3 och ses imorgon.

2011-11-04 @ 14:48:10
URL: http://owlyjo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0