Uteliggardjuren

Nu har mina utomhushusdjur tittat fram. Tre små tussar kravlar omkring på grannens tak och de är så gulliga att jag nästan går av på mitten. (Intresseklubben antecknar, jag förstår.) Det är nog tur att jag inte har några egna husdjur trots allt för då skulle ni nog bli bombarderade med allt det lilla djuret sysslade med. Integritet, vad är det liksom.
Och på tal om de här utomhushusdjuren. Det får mig osökt att tänka på den här gamla melodin. Genialisk.
Nu har mina utomhushusdjur tittat fram! Ser ni dem på fotot? Tre små tussar är det som tultar omkring på grannens tak, övervakade av Mamma-Mås såklart, och jag kan helt enkelt inte få nog av dem! Tittar till dem det första jag gör på morgonen och det sista jag gör på kvällen och däremellan lite titt som tätt. Ehh ja, intresseklubben antecknar flitigt. Det är nog tur att jag inte har några egna husdjur ändå. (Besparar nämligen er från ett konstant, kanske maniskt, djurbildsbombardemang.)

Appropå utomhushusdjur förresten. Kom precis att tänka på den där gamla melodin om uteliggardjur. Tur att mina i alla fall har någonstans att bo. Och tur för mig att de valt att bygga sitt bo just precis utanför mitt fönster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0