Dagar och nätter i London

Här kommer andra och sista delen från Londontrippen. Tänkte visa lite mer vad vi hade för oss egentligen.
Det blev en hel del promenixande och en hel del genvägar och senvägar förbi en hamn till exempel.
Vi traskade över Tower Bridge.
Och hamnade på en utomhusmarknad.
Jag ville smaka på ungefär allt.
Festliga turkish delight till exempel.
Vi gick på Tate Modern.
Fast innan vi högg in på alla konstnärligheter laddade vi upp oss med varsin cappuccino på sjunde våningen med tjusig utsikt över Themsen och andra saker i London.
Inne på muséet sprang vi på en massa rödaprickiga bollar som hängde i luften. Wii!
Och så tittade vi på fotografier och andra verk.
Vi var även en sväng i Camden.
Kan bara tänka mig hur det är här om våren och sommaren...
Höjdpunkten i den stadsdelen var i alla fall den här helt galna affären som låg inne i stallarna med hög ravemusik, dansare, neonkläder och personal med långt rosa hår. Missa för guds skull inte den om ni är i Camden!
Vad gjorde vi mer? Jo, vi traskade runt bland flotta byggnader i South Kensington.
Till slut hamnade vi på Harrods.
Och spanade in deras mat- och godsaksavdelningar.
Min kusse hade lagt in en beställning på pepparmintste så det passade jag på att köpa till henne.
Och till sist tog vi en fika på Ladurée.
Det blev en kanna te och en liten macaron med mjölkchokladsmak.
Om kvällarna då?
Bland annat strosade vi runt bland de färgglada husen på Portobello Road i Notting Hill.
Kikade runt.
Har aldrig någonsin sett så många gamla symaskiner som i den här affären. De var överallt i skyltfönstren och längs väggarna där inne.
Vi gick på pubar och barer och klubbar.
Mestadels höll vi till i Shoreditch där vi bodde. Ett ställe som heter The owl and the pussycat och och ett annat som heter Dragon var allra trevligast tyckte jag.
Och tidigt på söndagmorgonen begav vi oss till flygplatsen efter en hel natt av festligheter och jag tror till och med att jag somnade innan planet ens hade startat och vips var man hemma igen. Men London alltså, vilken himla trevlig stad det är!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack snälla kussen!!!!!

2012-02-16 @ 07:21:56
Postat av: Johanna

Vilken härlig resa ni verkar haft!

2012-02-16 @ 18:05:28
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: Linnéa

jag skulle verkligen vilja se kusama-utställningen!

2012-02-16 @ 20:24:49
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ser ut att ha varit en kanonresa! Kors och tvärs över hela stan och mycket verkar ni ha hunnit med!

2012-02-16 @ 20:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0