Husmanskosten

Jag får nästan aldrig något sådant där längt efter svensk husmanskost. Jag tänker rotmos och fläsklägg, strömming, ärtsoppa, korv, stek med gelé, dillkött, kalops, fläsk och bruna bönor. Och ja, det kan ju bero på att jag mestadels äter vegetariska saker även fast en och annan firre slinker ner också. Men så häromsistens blev jag bjuden på kålpudding på vegetarisk färs, färskpotatis, brunsås, lingonsylt och kokta morötter. Och jag kapitulerar. Hade helt och hållet glömt hur gott det ju kan vara.

Kommentarer
Postat av: fjärilsvingar

Husmanskosten fungerar ju utmärkt med veganska alternativ med. ^^

2012-08-08 @ 00:30:42
URL: http://deerheart.blogg.se
Postat av: Ellen Johansson

Men hallå där, vad hände med köttbullarna?!

Svar: just det köttbullarna också ja. din kommentar var förresten visst misstänkt som spam såg jag nu.. haha.
beatrixmix.blogg.se

2012-08-09 @ 01:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0