Princesstårtor, sturekatter och sushibitar

Förra helgen åkte Ellen och jag till Stockholm en liten sväng för att hälsa på Malin och Ems. Både det ena och det andra hanns med.
Vi åt långfrukostar hemma i godan ro.
Gick på tapasrestaurnag på Söder.
Och vaknade till världens snöslask och rusk på lördagen!
Och jag som bara hade med mig små lågskor. Som tur var fick jag knö ner mina små fötter i Emsis ännu mindre gummistövlar.
Men vad passade inte bättre än en fika på Sturekatten?
Där tårtbitarna var enorma.
Här har vi ju hela mitt söta helgsällskap förresten, mitt i fikan.
På lördagskvällen åt vi sushi och drack bubbel.
Sedan höll vi på att kikna av skratt när vi var på väg dit vi skulle mitt i natten och en vakt kom fram till Emsi i tunnelbanan och sa "Fröken, din öl tack" som hon lite diskret hade försökt gömma under jackan...
Nåväl, på söndagen var vi kanske en aning dåsiga men solen tittade äntligen fram och vi passade på att promenera runt på stan.
Gick bland annat in en sväng på Svenskt tenn och tittade på allt fint. Sedan blev det vips kväll och det var dags att åka hem till lilla Borran igen. Men åh, tack tack för fina helgen!

Kommentarer
Postat av: Fru Fantastisk

Tur att jag slapp en massa snö när jag var i Stockholm helgen innan dig. Men ett besök på sturekatten hade verkligen inte varit fel!

2012-04-19 @ 21:25:59
URL: http://frufantastisk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0