Vårkappa, födelsedagsbarn och sniglar

Idag har vi firat mormor och moster ute på landet för de har fyllt år. Solen värmde gott och snön som oväntat återigen dök upp i fredags smälte i rasande fart.
Jag plockade fram vårkappan.
Och vårskor. Det var lite lagom opraktiskt i och för sig men jag skulle inte promenera några långa sträckor.
Till förrätt blev det festliga våfflor med två olika röror.
I och med att det var två födelsedagsbarn och flera olika gäster fanns det många tjusiga blombuketter.
Min moster samlar på sniglar. Åtminstone 50 stycken räknade jag till.
Barnen dukade och de tyckte nog att jag verkade väldigt sugen på efterrätt. Jag fick den stora skeden.
Det blev en slags tårta med jordgubbar och vit choklad. Mmm!
Trevligt var det och mätt och belåten är jag. Nu kilar jag tvärs över gatan för att möta upp med några vänner. Vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Vilken rejäl snigelssamling hon har.

2011-03-20 @ 09:27:21
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Hemtrevligt hos Johanna

Ja, kanske inte den mest praktiska klädseln, men ack så fint!



Jag blev nyfiken på era våfflor och röran till. Vad är det? Smart att servera våffla som förrätt!



Kram Johanna

2011-03-20 @ 16:36:17
URL: http://johannasv.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilka godsaker ;P

Är det kalas så är det!

2011-03-22 @ 15:18:39
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0