Happy on a Saturday night

Kan tro att det är några nya som hittat hit via blogg.se´s framsida? Varmt välkomna ska ni vara! Och det är givetvis ni andra från den vanligtvis lite mindre skaran också. Tänkte visa lite vad jag hittade på i lördags kväll. Efter släktkalaset gick jag tvärs över gatan till min granne och hennes katt Ninja som egentligen inte har tre ögon men som hade svårt att sitta still.
Efter ett tag gick vi vidare till en liten fest där bettleri undanbads...
Där mötte vi Petit Pètre. Det är han till vänster, han är en kul prick. Mitt i natten fick han sitt hår avklippt med en trubbig kökssax för ett tag sedan, frivilligt ska nämnas. Och så har han haft låten I wanna be a billionaire som väckarklocka. Så att han inte ska glömma liksom. Cola till höger säger att han alltid går upp innan klockan nio på morgonen. Allt annat är ett misslyckande. Och så är han en riktig hurtbulle och har gett sig i kast med vasaloppet hela två gånger.
Micki brukar alltid dra ett finger över min fönsterbräda för att inspektera hur jag städat när han kommer hem till mig och så dricker han helst vin medan han pluggar matte. Just i lördags ville han hemskt gärna lyssna på 80-tals ballader...
Min granne är gärna säkerhetsvakt på festivaler, stickar och är som sagt ägarinna till den dundersöta katten Ninja. Jag sa till henne att om hon någon gång skulle behöva en kattvakt så ställer jag gärna upp. Tänk vad kul det skulle vara.
Och så jag då. Jag åt en massa pop corn. Det är nog mitt favoritsnacks och enda gången jag saknar en micro (för jag har ingen) är när jag blir sugen på smör-pop corn. Det blir inte riktigt lika gott att poppa i gryta ändå. En annan sak jag är nästan lite väl förtjust i är spagetti och hamburgerdressing. Och kaninhoppning!
En trevlig lördagkväll hade vi ihop, det lilla gänget, jag och några till.

Kommentarer
Postat av: Sara

Mysigt!

2011-03-22 @ 14:48:36
URL: http://thevelvetpond.blogg.se/
Postat av: ida somfan

åh, vilken tur att jag hittade hit! din blogg är ju hur söt som helst! puss!

2011-03-22 @ 17:24:23
URL: http://idasomfan.se
Postat av: Kajsa

Vilken mysig blogg jag precis hittade till. Hit kommer jag att återvända.

2011-03-22 @ 17:53:11
URL: http://kajsasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0