Såhär firade jag midsommar 2011

Och så blev det midsommarafton. Det var en aning blåsigt och lite molnigt men från att vi körde igång vid tretiden så föll det otroligt nog inte en enda droppe regn.
Emelie och jag hade sällskap dit.
Stefan kom i sin lilla koja.
Och ett alldeles nyförälskat par.
Vi började med sill, potatis, västerbottenpaj, gräddfil och gräslök och allt sådant som hör till.
Leena och Henrik hade bakat en massa gott bröd.
Och så satt vi och snicksnackade och åt, hela gänget.
Sophie och Veronica var fina med blommor i håret.
Och så åkte snapsen upp på bordet.
Så även ett sånghäfte. Och då och då tittade solen fram.
Skål!
När man väl hade pälsat på sig lite gick det finfint att sitta ute länge, länge.
Ugglan hade gulliga regnmoln i öronen.
Till efterrätt åt vi en massa, massa jordgubbar.
Framåt kvällskvisten skulle jag försöka kasta upp en gubbe i luften och fånga den i munnen. Det gick sådär. I min iver att fånga jordgubben var jag istället på god väg att kasta in mig själv i grillen som precis hade tänts, men allt slutade väl.
I källaren fanns ett pingisbord så efter grillningen spelade vi, till min förtjusning, pingis med ett låtsasnät.
Och ett helt galet flodhästspel. Alla som tog sig an det blev som förbytta och helt tokiga. Vi åt även en fantastisk blueberrycheescake som Jenny hade bakat, dansade i vardagsrummet och lekte en gissa-sången-tävling. Mitt i natten när det hade mörknat så mycket som det kan en midsommarnatt gick vi ner till sjön och badade. Det var mitt första dopp för i år och ganska kallt men efteråt värmde vi oss gott i bastun innan det var dags att sätta punkt för årets strålande midsommarfirande och åka hemåt igen.

Kommentarer
Postat av: malin

ah, flodhästspelet kommer jag ihåg från dagis! om det nu är spelet när man ska trycka som en galning för att äta upp flest kulor. fin midsommar du verkar ha haft! :)

2011-06-26 @ 23:03:50
URL: http://vekommen.blogspot.com/
Postat av: lisa

åh verkar som världens finaste midsommarfirande. fantastiska bilder!

2011-06-27 @ 01:23:38
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

vilka härliga bilder! Låter som en underbar midsommar!

2011-06-27 @ 16:52:13
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Maria

åh det lät som en toppendag! :)

2011-06-27 @ 23:01:56
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/
Postat av: Ida we

Trots att det inte var toppenväder var det ju himla tur att man slapp regn!! :)

2011-06-28 @ 02:05:54
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0