Logdans, maskerad och grillning

Så for Ellen och jag iväg till Öland, närmare bestämt till Lundegård som ligger lite norr om Borgholm. På tågresan drack vi kaffe och åt muffins och pratade om dansen som skulle komma men vi (eventuellt kanske mest jag) blev så nervösa och pirriga av det att vi bestämde oss för att prata om allt annat än dans resten av tågresan.
Öland bjöd på strålande väder och det första vi gjorde var att åka in till Borgholm för där skulle det vara Tribute to bugg. Folk gick och strosade på torget som vanligt men så plötsligt slogs musiken på och en hel massa folk började bugga. Kul!
Så åkte vi till Lundegård, installerade oss i en stuga på campingen och strosade runt för att bekanta oss med omgivningarna. Framåt kvällen grillade vi med våra nyfunna vänner och började peppa inför kvällens dans.
Det visade sig vara maskeraddans och det hade vi missat men tidigare under dagen hade vi i alla fall lyckats hitta varsin mask inne i Borgholm.
Så blev det dans bland stålmän, tomtar, katter och läkare ända in på småtimmarna. Det var säkert över tusen personer där och liveband och grejer. Jag har då aldrig sett något liknande, det var som en helt ny liten värld.
Dagen därpå var det lite molnigt så vi åkte in till Borgholm och strosade runt. Vi gick och tittade vid hamnen, köpte godisremmar på torget.
Och tittade på gulliga hus.
När vi kom tillbaks satt vi vid stugan och snicksnackade. Här är Henrik och Ellen.
Vi förundrades över stämningen på hela stället. Alla var så himla glada och trevliga. Det dansades natt som dag och musik hördes överallt (och då inte bara dansband).
Till middag åt vi grillade hamburgare, majskolvar och pommes. Och till efterrätt blev det grillad banan med choklad. Någon nöd gick det inte på oss inte.
Sedan var vi påt igen. Och jag som var så orolig att jag skulle komma hem och kanske inte ha dansat en enda dans. Icke då. Som vi dansade och mersmak fick jag. Mycket möjligt att det blir en tur dit även nästa sommar vecka 27!

Kommentarer
Postat av: Ellen Johansson

Ååhh så kul vi hade!! Jag är lätt på till nästa år...

2011-07-09 @ 11:19:47
URL: http://toldbyellen.blogg.se/
Postat av: Karoline

ÅH SÅ FINT NI VERKADE HA DET!!! mycket bättre väder än det var i helgen när jag var där :(

Vad roligt att du också dansar!

Kram

2011-07-11 @ 23:53:37
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Postat av: lisa

åh så fint!

2011-07-12 @ 00:19:38
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Maria

Nämen! Jag var ju i Borgholm då! Inte för att du kunde veta det, sämsta sommarbloggerskan som jag är. Ljuvligt väder hela veckan så jag befann mig på norra delen. Underbart att du hade det gott! ^^

2011-07-12 @ 17:56:00
URL: http://skogskojan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0