Vilken matig afton

Halv åtta i afton sjönk jag ner i soffan. Det gör jag så ofta jag kan vid den tiden måndag till torsdag. Då börjar nämligen ett av mina favoritprogram på tv, Halv åtta hos mig. Ingen kan väl ha missat det? Helt vanliga människor lagar middag till varandra oftast med stor omsorg allt medan fantastiske Helge Skoog guidar genom programmet med sina vassa, ibland gosigt sarkastiska kommentarer. Det är feelgood under en hel halvtimme för mig och inte sällan finner jag mig själv småleendes under tiden. Stora flinet nedan kostar jag bara på mig när jag får träffa honom PÅ RIKTIGT!
Halv åtta hos mig avlöstes sedan av Sveriges mästerkock med bland annat Per Morberg i juryn. Jag fastnade såklart. Någonting med matlagning är det tydligen som fascinerar mig. Deltagarna fick hacka lök, separera vitan och gulan i ägg med darrande fingrar, filéa lax och slutligen laga till något gott.  
Av alla dessa matprogram blev jag själv hungrig också. Så i reklampauserna kokade jag upp quinoa och haricot verts, stekte falafel och halloumi, tärnade tomat och serverade med MYCKET peppar och en god crème fraiche med karljohan, timjan och citron.

Så det blev en matig afton för mig. Program med tema mat eller bygg/fixa själv är det verkligen ingen bristvara av på tv nu. Men vart tog alla reseprogram vägen?

Kommentarer
Postat av: Malin

Det kanske blev lågkonjunktur och folk började hemestera istället och då vill man ju pyssla och laga mat mer än att titta på tv-reportrar i ett avlägset sol-land.

2011-01-27 @ 09:35:34
URL: http://malleniel.blogspot.com
Postat av: jesuisnathalie.

sv: nämen, tack snälla! vilka fina ord :)

2011-01-27 @ 11:31:35
URL: http://jesuisnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0