Tre bord, fem alternativ

Det här är mitt senaste projekt, som jag nämnt tidigare.
Jag har stått i pappas snickarbod och grejat. Där är det ingen fara om man tappar en droppe färg på golvet eller två. Det första jag gjorde var att slipa ned den gamla lacken på borden. Grundarbetet är inte det roligaste men det är inte värt att slarva, kan visst straffa sig.
Efter att borden slipats och torkats av grundmålade jag. Det är inte helt lätt att få det jämnt, färgen vill gärna rinna, men övning ger färdighet.
Sedan målade jag två gånger med vanlig vit träfärg. Det tog mig lite drygt en timme att måla dem per gång. Skön avkoppling.

Och voilà! Nu är de färdiga och levererade till mitt hem! Jag har inte riktigt bestämt vart jag ska ha dem och vad jag ska ha på dem. Har provat lite olika förslag.

Nr 1. Fikavänligt alternativ
Nr 2. Vitt vitt vitt
Nr 3. Lite gammaldags
Nr 4. Modernt och ganska minimalistiskt
Nr 5. Beatrixigt i rött, grönt, blått och vitt

Vilken variant tycker du är finast?

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

Åh vilka fina bord! Och vilken ambitiös blogg. Heja heja!

2011-01-19 @ 22:08:51
URL: http://www.underbaraclara.nu
Postat av: Bian

Antingen variant nr 1(om det är så att vrån verkligen lockar för lite temys och inte bara blir en plats att titta på) eller den sista nr 5 :)

2011-01-21 @ 22:20:02
Postat av: chi

sv: tack :) och du är så välkommen tillbaka!

Jag tror nog jag gillade den helvita versionen bäst :)

2011-01-22 @ 01:01:45
URL: http://linhchitranle.blogspot.com/
Postat av: prassel/Malin

Den gammeldagsa versionen slår de andra, helt klart! But then I am a sucker for jordglober.

2011-01-23 @ 23:44:42
URL: http://prassel.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0