Snabbt, gott och lätt

Ikväll har jag lagat mat. Det blev pasta med en vegetarisk sås och det här behövdes:

Pasta
Rödlök
Vitlök
Purjolök
Broccoli
Kapris
Tomatpuré
Crème fraiche
Dijonsenap
Balsamvinäger
Olja
Parmesan
Tomat
Oliver
Koka upp den färska broccolin lite snabbt, så den fortfarande har kvar sin krisp. Koka pastan. Fräs all sorts lök i oljan under tiden. Häll på balsamvinäger efter behag, likaså senap, kapris, tomatpuré och crème fraiche.
Häll i broccolin, rör i pastan och salta och peppra .
Här är jag i full gång i köket. Har på mig blusen jag köpte igår.
Till sist, skär upp tomat, hyvla parmesan och servera med oliver. Färdigt! Det blev ganska mycket över så nu kommer jag även att få njuta av fyra goda luncher på jobbet.

Kommentarer
Postat av: lina

åh, tack så hemskt mycket! Blir jätteglad av så fina kommentarer :)

2011-01-18 @ 21:14:29
URL: http://linafie.blogg.se/
Postat av: Maria

Ser smarrigt ut. Måste provas! Jag har ett annat mattips till en veggis som du.



Rosta stora bitar av tomat, paprika och finhackade vitlök i ugn i ca. 30min 200grader. När klart blanda någon sked creme fraiche i grönsakerna. Koka pennepasta och blanda i din lilla röra med pastan. Supergott!

2011-01-23 @ 12:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0