Gårdagens festligheter

Igår eftermiddag lämnade jag Borås för Göteborg och finmiddag hos min kompis Maria.

I affären fanns det jättemånga sorters vegetarisk färskpasta. Till slut valde vi en som var fylld med chèvre och karamelliserad lök. Till det gjorde vi en sås med rödlök, vitlök, paprika, tomat och grädde toppat med färsk basilika och en god parmesan. Rekommenderas!
Till pastan hade vi en bit bröd som vi doppade i olivolja och flingsalt och så bubbel till det. Inte dumt alls. Och det gick väldigt snabbt att laga till.
När vi var mätta och belåtna gick vi vidare på hemmafest hos John som precis flyttat till en ny lägenhet. Jag träffade lite människor som jag inte sett på länge, vi pratade gamla minnen och så. Det var så trevligt så vi stannade ända in på småtimmarna. Nu har det redan hunnit bli söndagkväll. Helgen har gått alldeles för fort, som vanligt. Dags att ladda om inför jobbet imorgon. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0