Trevligheter i Stockholm

Nu börjar helgen gå mot sitt slut och jag har precis kommit hem till min lya igen. Men vilken bra helg! När jag kom fram i torsdags hoppade jag på en buss till vasastan för att installera mig hos en väninna. Jag var ganska hungrig för jag hade inte ätit sedan lunch, om man bortser från två hekto karameller, så vi åt kvällsmat och satt och tjattrade en bra stund in på nattkvisten. Det blev knäckebröd, ost, keso, marmelad och äpple. Och så en kopp te.

På fredagen hade jag lite jobb att göra men hann även gå en sväng på stan. Stockholm är allt bra fint och de största flingorna trillade ner från skyn.
Jag tog en snabb sväng på söder och gick bland annat in på fröken söt. Det var en liten trevlig butik. De hade massa prickiga klänningar och ett helt gäng med uggleörhängen.
Sedan styrde jag kosan mot sergels torg och hamnade på gina tricot. De hade hängt upp lite olika nyinkomna kombos. Fint tyckte jag. Lurar på att köpa sådana där hängsleshorts men det blev inga den här helgen i alla fall.
Gick även en sväng in på H&M home. De har ett ganska kul koncept. De skyltar med visningsexemplar och så får man ta en liten bricka med det man vill ha som man sedan lämnar till kassörskan som hämtar varan på lagret. Jag stod och valde mellan en liten rosa tvättpåse som skulle passa fint i mitt badrum och två olika påslakan, ett med körsbär som syns lite i bakgrunden och så ett blommigt men det slutade med att jag bara köpte ett paket servetter.
När kvällen närmade sig handlade vi diverse godsaker att ha till middag. På systembolaget på hötorget var det galet. Där får man ta en nummerlapp och vänta på att bli betjänad. När vi kom betjänades nummer 840-någonting och vi fick nummer 931. 90 nummer senare! Som tur var gick det ändå ganska fort och vi passade på att gå runt och kolla på alla andra läckerheter under tiden.
Vi köpte fänkål som såg ut som ett riktigt hjärta.
Och ost.
Väl tillbaks i vasastan skålade vi för att vi fick träffa varandra igen och för att vi skulle ha en härlig kväll ihop. Sen började vi koka ihop all mat. Till förrätt blev det en gräddig champinjonsoppa.
Och sedan färsk röding som hade stekts lite snabbt och sedan skjutsats in i ugnen en stund. Till det hade vi risotto med lök och fänkål och så sparris.
Till efterrätt åt vi ett gäng olika ostar och lite choklad. Den lille pastorn var populär och den som hette ungefär versin eller något sådant tyckte jag var väldans god.
Sen var vi mätta må ni tro! Ugglan och jag praktiskt taget rullade iväg till skarpnäck för att sova gott inför lördagens trevligheter som ni får se mer av (kanske) imorgon.

Kommentarer
Postat av: ugglan

ugglan hade någon typ av konstigmintema den aftonen.

saknar dig redan

2011-02-20 @ 23:24:41
Postat av: Ingrid

jag trodde faktiskt bara H&M home fanns på nätet!

2011-02-21 @ 14:23:15
URL: http://ingridsinspiration.se
Postat av: nathalie - en modeblogg

sv: kan inte annat än att hålla med dig, ge oss vår, sol och värme!

2011-02-21 @ 15:37:48
URL: http://blingstyle.blogg.se/
Postat av: ebba

fint du hade det på bloggen!

2011-02-21 @ 15:41:18
URL: http://lillafrokendavidsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh låter som en superfin dag/helg. Och vilken mat sen, mums :)

2011-02-21 @ 19:48:09
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/
Postat av: Anonym

härliga bilder!

2011-02-21 @ 19:54:50
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0