Och så blev det lördag...

Nu kommer fortsättningen på min helg i Stockholm. Ugglan och jag sov nästan så länge vi kunde i lördags och åt sedan en lång frukost i skarpnäck. När vi hade fixat och trixat färdigt begav vi oss till söder för att gå och kolla second handutbudet. Det blev en lyckad runda och vi fick med oss både det ena och det andra hem. Ni ska få se mina inköp en annan dag. Att fynda tar på krafterna så vi fick stanna till och fika på louie louie på bondegatan. Här sitter jag och gottar mig.
Ugglan hade en himla fin blus på sig.
Det var så skönt att bara strosa omkring och titta på folk och saker. Var man till exempel sugen på att köpa fjädrar till påskriset redan nu så gick det utmärkt.
Lite senare mötte jag upp den här donnan för lunch på saturnus.
Hon åt omelett och jag en (oljig) toast. Det var inte det allra godaste jag ätit och så mycket folk att jag knappt hörde vad jag själv sa men mätta blev vi.
Och så blev det kväll och vi blev ett helt Boråsgäng som träffades i vasastan för dryck, snacks och umgänge.
Här har vi vår dj för kvällen.
Och här är jag.
Av alla saker man kan halka på vid den här tiden på året hade den här raringen sladdat till på en smörklick inomhus häromdagen så hon hade lite nackspärr men inte syns det på bilden inte.
På spisen fixades det till grejer.
Nämligen popcorn!
Lite senare ville några av oss gärna gå ut och dansa så det gjorde vi! Kosan styrdes mot spy bar där vi fortsatte trevligheterna. När jag slog upp ögonen på söndagsmorgonen var det klarblå himmel och sol så vi bestämde oss för att promenera till hagaparken och äta brunch. Här är gänget.
Vädret hade lockat ut fler och på isen åktes det skridskor, skidor och promenerades. Det åts varmkorv och dracks varm choklad lite här och var.
Här är jag och två av mina fina vänner. Solen nästan bländade oss och det var så himla härligt. Det är man minsann inte bortskämd med såhär års.
Sedan fick vi njuta av en god buffé och hade samtidigt utsikt över vattnet (eller rättare sagt isen). Det bästa var ändå dessertbordet. Det fanns chokladmousse, pannacotta, morotskaka, våfflor, äppelpaj med vaniljsås, kladdkaka och diverse frukt. Jag höll på att smälla av. Fy farao vad gott.
Och snipp snapp snut så var den fina helgen slut och jag satte mig på bussen tillbaks till kära Borås. Ganska omgående måste jag boka in en ny helg.

Kommentarer
Postat av: CJ

Eller hur! Synd bara att den kostar runt 1500 kr, ska leta budgetalternativ! :) Ha en fin tisdag söta du!

2011-02-22 @ 13:47:03
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Ellen

Mysigt var ordet!

2011-02-22 @ 18:57:17
URL: http://toldbyellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0