Kafferep

Idag fyller min käre far år så därför bjöd jag hem honom och mamma på fika. Det blev kaffe, wienerbröd och små rutor med sockerkaksbotten, vaniljkräm och blåbär. Jag tror minsann att pappa gillar wienerbröd nästan lika mycket som han gillar bananbakelser för det slank ner illa kvickt.
Äntligen fick jag dessutom inviga min nya (fast gamla) servis som jag köpte för ett par veckor sedan. Jag föreställer mig att en gammal, liten dam med vitt, permanentat hår iklädd blus och stilig kjol har tagit hand om servisen innan mig. Hon har bara plockat fram den vid speciella tillfällen (som jag?) och därför är den fortfarande i så himla fint skick. Fina tanke.

Kommentarer
Postat av: Lilla Fröken

Underbar blogg som man hittade in till nu. Kul att du gillade min spellista. Wienerbröd är så otroligt goda men jag tror nog inte att jag har ätit ett på flera år! Och din servis vad mycket fin. Det är roligt att hitta något second hand som är så gott som orört. (För övrigt är mönstret med röd bakgrund och vita prickar som det i din bakgrund, mitt favoritmönster. Blir så lycklig av det!)

2011-02-15 @ 00:23:58
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Lenita

åh, vilken tjusig servis!

2011-02-16 @ 02:15:01
URL: http://prozac-vs-heroin.blogspot.com/
Postat av: Angeliqa

Vilken fin servis!

2011-02-17 @ 19:00:54
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0