Hurra för Rhodoz!

Igår åkte jag till Göteborg och mötte upp med några vänner på Puta Madre på Magasinsgatan.
Stället är himla härligt inrett med vinröda gardiner, fina gamla lampor, tavlor i massor på väggarna och tjusiga servitörer.
Dryckesmenyn var fiffigt tryckt i en tidning.
I väntan på maten beställde vi in guacamole som ju alltid är väldigt gott men den här var något extra.
Efter middagen tog vi en buss till Johanneberg och passade på att piffa en aning.
Vi skulle nämligen till en lokal där det vanligtvis serveras pizzor men som kvällen till ära förvandlats till en störtskön konsertlokal en aning à la högstadiedisco. Våra vänner i dansbandet Rhodoz firade nämligen tioårsjubileum. (Samma band vi var och hejade på en torsdag i somras när de tävlade i Svensktoppen nästa på Stora torget här i Borås, om ni minns.) Tio år alltså, det är ju inte klokt så lång tid!
Säkert ett hundratal personer hade kommit för att få lyssna och dansa till deras eminenta låtar om Lena, Marianne, Maria-Magdalena och så vidare och så vidare.
Jag tror jag stod och log under hela konserten och var lycklig i hela kroppen. Jag bockar och bugar för en sån trevlig tillställning. Och vill ni också höra lite på en av låtarna så är det bara att klicka till på youtubeklippet här nedanför.

Kommentarer
Postat av: Johanna muy gente esta loca

Rhodoz var grymmchen! Måste be pajkens fixa 11 och 12 års jubileum ock egentligen. pus

2011-12-05 @ 00:12:00
URL: http://owlyjo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0