En adventskalender

Igår åkte min bror, hans lille pojke och jag hem till mamma och pappa. Mamma hade plockat fram huset!
Det är en adventskalender. Varje morgon från den första december fram till julafton låg det en liten paket i ett av fönstren, i dörren eller i skorstenen när jag var liten. Det var nog enda gången på året som jag fullkomligt flög ur sängen på morgonen och sprang upp.
Min favoritlucka var den rutiga som är längst ner till vänster på bilden här ovanför fast nu tycker jag nog allra mest om den lilla med äpplet längst upp.
Mamma fortsatte med den här adventskalendern ända fram tills jag flyttade hemifrån... Men i år är det inte jag som får paket utan min lille brorson.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken söt

2011-12-19 @ 08:54:53
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0