Pissdag?

Den här dagen har känts som minst 5000 minuter lång. Jag vaknade med ont i halsen och satt och huttrade med jackan på inomhus hela förmiddagen. När det väl var dags att cykla hem hade simglasögon och cyklop kunnat komma mycket väl till nytta. Har det någonsin regnat mer än den senaste veckan? Till råga på allt var jag alldeles kolsvart om händerna när jag väl kom hem. Man hade mycket väl kunnat tro att jag extraknäcker som sotare men det var mina skruttiga mockahandskar som hade färgat av sig och krupit in ända in i läderhuden (verkade det som). Flaskan med lacknafta lyckades jag inte öppna och nagellackborttagningsmedel fungerade icke på denna svärta. Fy vad jag låter bitter... Men så fick jag tips om att svinto kunde funka. Och mycket riktigt, inte ett svart spår kvar på tassarna nu.
I samma veva ringde Ugglefröken och undrade om jag var sugen på något skoj på stan. Jag funderade ett ögonblick och kom fram till att jag allt behövde komma ut och lufta pälsen en aning. Vi började med ett glas rött på Oliven.
Och åt deras goda mezetallrik med friterad fetaost, vindolmar, bläckfiskringar, halloumi, tzatziki och lite sådant. Vi pratade om en massa viktiga och oviktiga saker vilket var preciiis vad jag behövde. Det är alltså med riktigt gott humör jag nu kryper till kojs och säger hejdå till den här tisdagen. Natti!

Kommentarer
Postat av: Lisa

mysigt och det där såg gott ut du!

2011-09-21 @ 00:40:54
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra där! Har märkt att det är de pissiga dagarna man verkligen ska tacka ja till saker. Då brukar dagen bli fin till slut :) Såg jättegott ut, vilken stad bor du i? Kram!

2011-09-21 @ 07:46:24
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0