Första juni

Igår mötte jag upp Maria vid Viskan efter jobbet.
Vi hade bestämt oss för att äta på Färgeriet en sista gång innan hon nu åker iväg på lite andra upptåg i Sverige och utomlands ett par veckor.
När solen gått ner bakom den gamla industribyggnaden blev det aningens kyligt men vi satt ändå ute och skålade med rosébubbel och åt god mat. Det var ju ändå första juni igår. Jag beställde getostfyllda minitomater, västerbottenpaj, gratinerad havskräfta och bröd med räkröra.
Sedan gick jag vidare hem till Ninja.
Och Leena.
Där sjöngs det singstar.
Hela kvällen lång faktiskt.
Ända tills vi gick vidare på konsert på Viva. Daniel Norgren skulle sjunga och spela och det var så bra. Vilken talang! Jag hade turen att kunna skutta upp på en högtalare som stod precis jämte mig så jag såg prima i folkhavet.
Men alla kvällar har ett slut. Så även denna fina.

Kommentarer
Postat av: Ronette

maten! gudars vad gott det verkade

2011-06-02 @ 22:27:46
URL: http://frangesmarron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0