Tjugondag Knut

Igår var det tjugondag Knut. Om inte förr så är det då julen ska ut, sägs det ju i alla fall. Jag vet en del som städar undan så fort julafton har passerat men jag gillar mitt pynt en bra bit in i januari.
Märkte att det blev väldigt tomt i mitt sovrumsfönster nu när adventsljusstaken packades ner. Jag får nog gå på jakt efter en lampa att ha där resten av årets övriga dagar.
På köksbordet har jag haft den här tomteduken från Almedahls och samlat ihop mina julkort. Smshälsningar i all ära men riktiga julkort är ändå lite mer speciellt tycker jag.
Lite smått och gott som nu ska bort. Byttan och fina fatet är gjorda av Marie Pernille som har en liten ateljé här utanför stan.
Och så min lilla gran. Det var sådan granbrist här innan jul så dem som fanns kvar när jag skulle köpa mig en gick att räkna på ena handen. Men äh, med lite ljus, glitter och diverse annat pynt tycker jag den har stått sig väldigt stilig i ena hörnet av vardagsrummet. Men det är roligare att klä den än att plundra den vill jag lova...
I toppen av granen har den här pippin suttit och spanat.

Hejdå julen. Vi ses om knappt ett år igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0