Det stora julgodisbaket

I lördags bakade jag julgodis med familjen och en del av tjocka släkten. Det är en årlig tillställning och det krävs nästintill sjukintyg för att inte vara med. Fast alla vill ju vara med i och för sig.
Så fort grytorna stod varma på spisen slog vi oss ner och fikade. 
Här är en kusse.
Och här är en bror. Min bror alltså.
Sedan preppade herrarna formar att hälla godiset i.
Under tiden drog barnen på sig sina stövlar och gick på skattjakt ute i trädgården.
När de kom tillbaks in var det dags att öppna skatterna.
Anton blev visst jätteglad över den lilla bilen som han fick.
Sedan var det dags att hälla upp knäcken.
Hej och hå.
Och så gjorde vi de här "frukostgodisarna". Eftersom de innehåller mestadels rice krispies måste de ju vara prima till frukost, eller hur? Undrar just om inte dessa är mina absoluta favoritjulgodisar...
När fudge, knäck, marsinpanfigurer och liknande var färdigfixat var det dags för kvällsmat.
Här sitter en hel liten familj.
Och på bordet stod risgrynsgröt och hembakt bröd med ost och senap (och skinka för den som ville). Efter alla sötsaker satt den här kvällsmaten som en smäck vill jag lova och det var ungefär den lördagskvällen. Mys!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken härlig dag! Jag hade också en sådan där mysig dag i söndags minus baket då. Men fika och middag och massa skoj.

Kram och god jul till dig! :)

2011-12-20 @ 07:23:45
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0