Värsta fynden

Jag gillar att fynda. Om det har att göra med att jag kommer från knallestaden nr 1 eller något annat vet jag inte. Men det spelar inte heller så stor roll. Jag spenderar gärna timmar på loppisar och utförsäljningar för att rota runt bland kläder, möbler och alla små saker.

På sistone har jag även observerat att min fyndlusta kommer fram när jag minst anar det, till exempel i mataffären. När jag strosade runt bland grönsakerna såg jag plötsligt en skylt. Tre avokado för 12 kronor! Det är ju taget tänkte jag.
En annan gång sprang jag på krossade tomater från något suspekt märke. Äh fyra spänn stycket liksom. Bäst att jag tar två när jag ändå är och handlar.
Men mitt bästa klipp i mataffären måste nog ändå vara nedan. Tre paket med toapapper för 49 kronor. Ordinariepris är ju 25,90 stycket för sjutton. Snacka om fynd!
Snacka också om att jag nu har toapapper för en kortare evighet framöver. Och snacka om ändå lite skämmigt att slänga upp allt toapapper på bandet i kassan, tillsammans med ett paket tuggummi ungefär...

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Vilka härliga fynd du gjorde, speciellt avocadosarna! Otroligt söt våg du har :)

Hihi då är vi två som vill ha dem!

2011-02-01 @ 18:45:05
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Eva

Vilken fin blogg du har hitta den i dag. Det är ju hel kanon att bunkra upp när det är bra pris på sånt som hela tiden förbrukas. Själv gör jag nu för tiden likadant köper ofta flera produkter av samma sort när det är riktigt bra priser ,dels kan man spara mycket pengar ,men samtidigt tycker jag det är skönt och ha grejer hemma ,då kan man alltid lätt trolla ihop något att äta. Samtidigt sparar man tid då man inte behöver handla så ofta. Har man sen en bra frys så är det kanon. Just nu tycker jag Netto haft kanonpriser på mycket . Tiden man sparar till att slippa handla jämt och ständigt kan man lägga på att baka ett gott bröd eller bullar,kaka. Så jag tycker det är smart både ekonomiskt och tidsmässigt så känn dig inte skämig.

2011-05-25 @ 09:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0