En mors- och mormorsdag

Igår förmiddag blev jag upphämtad i bil utanför min port för att åka på mors- och mormorsdagsutflykt på Västgötaslätten, närmare bestämt i Falköpingstrakten.
Det var verkligen strålande väder för en utflykt.
När det började kurra i våra magar bestämde vi oss för att äta lunch uppe på Ålleberg. I väntan på vår mat kikade vi på alla små flygplan som cirkulerade runt i luften mest hela tiden.
Sedan sprang vi på de här små lammen och jag blev naturligtvis stormförtjust...
Och till sist var det dags för fika vid Hornborgarsjön. Det fanns inte en trana så långt ögat kunde nå såhär års men däremot en väldig massa gäss och en klarblå himmel utan ett enda moln. Där slog vi oss alltså ner och kalasade på mormors hembakta kakor i godan ro innan det var dags för hemfärd igen. En väldigt finfin dag må jag säga.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fina lamm!

2012-05-28 @ 19:36:54
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Hemtrevligt hos Johanna

Fina bilder från slätta! :)

2012-05-30 @ 10:17:40
URL: http://johannasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0