Asiatisk gryta med tofu utan nudlar

Så snopet det är att komma hem från matbutiken och ha glömt en av de viktigaste ingredienserna till maten man hade tänkt att laga. Det hände mig häromdagen när jag skulle göra någon slags asiatisk gryta med nudlar. Tror ni inte att jag glömde just nudlarna då? Joho då. Men det gick ganska fint ändå.

Jag började med att fräsa en klyftad lök i olja tillsammans med hackad koriander. Sedan hällde jag i en matsked röd currypaste och fräste vidare. Även en burk kokosmjölk åkte ner i pannan samt till slut tärnad tofu som jag fräst till lite lätt i en annan stekpanna under tiden.

Jag fick äta grytan med en annan slags pasta men nudlarna hade nog varit som pricken över i:et alltså. Nåväl, det får bli nästa gång. För en nästa gång lär det bli, kokosmjölk och koriander är ju ett sådant vinnande koncept!

Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Åh det såg hemskt gott ut!



Sv: Tycker absolut att du borde åka hit någon dag, Japan är verkligen ett spännande land!

2012-03-24 @ 11:57:32
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Ida

sv: åh jaha, synd att jag inte är speciellt förtjust i räkor bara. men där är mysigt!

2012-03-24 @ 16:54:29
URL: http://tradeskins.blogg.se/
Postat av: Hemtrevligt hos Johanna

Så det kan bli ibland! :) Det ser gott ut i alla fall med eller utan nudlar!

2012-03-25 @ 21:06:18
URL: http://johannasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0