En annan liten värld

Det var ungefär hundra år sedan jag kurade ner mig i en biofåtölj men när jag tidigare idag såg trailern för Moonrise kingdom bestämde jag mig för att det fick bli ändring på den saken. Sagt och gjort, nu är jag precis hemkommen från biosalongen. Och vilken film sedan! Den var så pillemarisk och fin att titta på, från början till slutet, full av detaljer, finurligheter, fåglar, brev, scouter, fina 60-tals klänningar, hemligheter, små trevande pussar och tjusig musik (tänker allra mest på Francoise Hardys smått fantastiska låt Le temps de l'amour).

Japp. Stor, stor rekommendation från min sida alltså! Kolla in trailern om ni inte redan sett den. Jag kan inte få nog...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Lustigt att vi skrivit nästan samma inlägg. Som sagt vi tänker samma: Herregud. Men så är vi ju också bästa bästa bästa bästa BÄSTA vänner!

2012-06-10 @ 23:24:00
URL: http://owlyjo.wordpress.com
Postat av: Sara

Den vill jag se!

2012-06-11 @ 09:31:54
URL: http://thevelvetpond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0