En sådan där midsommarafton
som kommer kommas ihåg

 
Det tog sitt lilla tag för mig att återhämta mig från den här midsommaraftonen. Halva lördagen, hela söndagen och lite till låg jag golvad i soffan med en ond hals, en febrig panna och en snuvig nos men nu är jag på banan igen.
I alla fall. På midsommaraftonskvällen knackade jag på porten till Marias lägenhet i Göteborg. Det var nämligen bestämt att där skulle vi fira första halvan av det hela firandet. Blev välkomnad med en drink på hennes balkong.
Sedan fick jag äran att noppa av små fina salladsblad från hennes balkonglådor medan de andra tjejerna fixade och grejade inne i köket.
Det är ju inte helt lätt att få plats med en hel midsommarstång i 1 rok men en tjusig blombukett stod och var fin i fönstret.
Och här har vi ju den lilla ugglan.
Så småningom stod även middagen på bordet. Det blev västerbottenpaj, potatissallad, avokado, oliver, gräddfil, tångkaviar, baba ganoush, bröd, goda ostar och kanske även något mer som jag har glömt just nu.
Och till allt gott blev det ännu godare bubbel. 
Här har vi det lilla midsommargänget, minus jag själv då.
Till dessert blev det choklad och de allra godaste jordgubbarna som Ugglan köpt i någon slags gårdsbutik tidigare på dagen.
Så där satt vi och gottade oss fram tills att klockan slog midnatt och lite till för då var det nämligen dags för oss att snöra på oss dansskorna och ge oss ut i göteborgsnatten och bara lite tidigare hade det äntligen slutat regna och det var ju prima. Resten av natten spenderade vi nämligen dansandes på en strand vid en sjö med en väldig massa fina människor tills solens strålar så sakteliga tittade fram bakom trädtopparna och klockan plötsligt var åtta på morgonen och först då kom första gäspen och vi insåg att vi kanske skulle börja tänka på midsommaraftonsrefrängen. Och ja, det var allt värt den där snuviga nosen och hostiga halsen. Alla gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0