Långtråkigt

Idag var första dagen på semestern som jag haft långtråkigt. Jag har vankat av och an och inte riktigt haft inspiration till att göra någonting. Men till slut tog jag mig i kragen och gick till biblioteket.
Det är nämligen så att jag länge tänkt att jag skulle vilja kunna spela ett par trudelutter på min ukulele så jag bestämde mig helt enkelt för att låna en bok med ukuleleackord och dessutom en tillhörande cd-skiva med alla låtarna för att liksom komma igång lite mer på riktigt.
Nu har jag suttit här och nynnat och klinkat på allt från Evert Taube till U2 till Abba och Idas sommarvisa. Äntligen har jag lite ro i kroppen. Och ömmande små fingertoppar! Ett tips för lite långtråkiga dagar alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0