Husrum och godsaker i London

Jag har så många bilder från London att det blir nog för mycket att visa allt på en och samma gång så jag tänkte att vi kan börja titta på husrummet och godsakerna.
Och sällskapet. Här är hon, min fina resekompanjon.
Efter en massa letande och beslutsvånda bestämde vi oss för att hyra en lägenhet i Shoredtich i östra London vilket visade sig vara helt superbt för oss. Det fanns två sovrum, ett vardagsrum, ett kök och ett stort badrum.
Perfekt för två, fyra eller kanske till och med sex personer och definitivt ett ställe jag kan rekommendera om ni ska åka dit. Extra fiffigt för vår del var att det visade sig att vår gamla gymnasiekompis Anna bodde bara runt hörnet och att vi kunde hänga ihop varenda kväll på barer och klubbar i närheten.
Eftersom vi hade ett helt kök att husera i fixade vi egen frukost varje morgon. Jag hade med mig min hemgjorda müsli som vi åt med en hemskt god kokosyoughurt och toast med brie och paprika.
En dag blev det indiskt till lunch. Det bästa var naanbrödet med vitlök på.
Och såklart åt vi fish and chips. Det satt som en smäck.
En dag blev det sushi.
Och en kväll kokade vi färsk fylld pasta med tomatsås och getost i vårat kök.
Vi bodde bara ett stenkast från en gata som heter Brick lane.
Där i krokarna fanns det en massa roliga second handaffärer och även lite andra små butiker som den här på bilden som hette Joy som hade en massa förtjusande saker.
Och så blev vi förälskade i Primark, Forever 21 och alldeles underbara Top shop på Oxford street. Vet inte hur många timmar vi spenderade i de där butikerna totalt. Det fanns SÅ mycket fina saker att vi blev alldeles tossiga. Fast lite ångest fick vi också för vi visste ju att vi inte kunde få med oss hur mycket som helst hem med Ryan air. Ett par saker blev det i alla fall. Ni ska få se. Och så ska jag visa vad vi mer hade för oss om dagarna och nätterna. Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Amanda

åh London. Absolut än utav mina favorit städer. Indisk mat i London är verkligen fantastiskt!

2012-02-13 @ 22:55:09
URL: http://www.highschooldropout.devote.se
Postat av: Johanna

Vad härligt ni ser ut att ha haft det! Längtar tillbaka till London som tusan nu!

2012-02-14 @ 00:40:05
URL: http://attfyllaenbubbla.blogg.se/
Postat av: Fru Fantastisk

Kul med London! Himla bra ställe att vara på:) Måste bara fråga var du har hittat den där and-tröjan, den är helt underbar!

2012-02-14 @ 14:48:59
URL: http://frufantastisk.blogspot.com/
Postat av: Percy

någon borde ha tipsat dig om att det är JÄTTEBILLIGT att skicka paket från london till sverige. ): så ni kunde skickat några av era inköp till er själva.

2012-02-16 @ 20:08:55
URL: http://butterflykisses.blogg.se/
Postat av: Beatrix

fru fantastisk, tröjan är från topshop! fast tyvärr är den nog ganska gammal...

2012-02-26 @ 22:38:34
URL: http://beatrixmix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0