Ett par dagar med
fina vänner, sädesärlor och en kanot

 
I den här lilla bedårande stugan precis vid en sjö spenderade jag ett par dagar och nätter i förra veckan tillsammans med John och Johanna.
Här fick jag sova.
Vi semestrade något kopiöst de där dagarna. Alltså vi gjorde inte så mycket över huvud taget. Om kvällarna grillade vi.
Drack vin.
Spelade kort...
...och försökte svara på frågor om falukorv, stormar, astronauter, stålmän och så vidare. Och så mumsade vi på tivolikulor. 
Om dagarna låg vi i gräset och läste, badade i många många timmar i sjön, pratade om mästerkockar och åt smarriga smoothies som Johnsan fixat till oss.  
Vi gav oss ut med kanoten.
Hej och hå!
Det var verkligen lugna gatan. Och vi hade knappt någon täckning på våra mobiler heller, bara några enstaka gånger då och då. Fast då blev det livat kan jag lova! Det enda vi eventuellt annars behövde fundera en aning över var vad vi skulle äta till middag.
En dag blev det röding.
Och så kikade vi på fåglar och John som är lite utav en expert på det området berättade för oss om pilgrimsfalkar, fiskgjusar...
...och sädesärlor. (Obs John som har fotat, inte jag.)
Och Johanna och jag kom fram till att det där var verkligen dagar som vi kommer komma ihåg och det var precis vad jag behövde de där sista semesterdagarna.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Alltså, svensk sommar + stuga = så himla mysigt!

2012-08-02 @ 19:01:04
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Kristin

Åhhh... härliga bilder! Påminner om vårat sommarställe, och fick mig att längta till sommarstugan! :) Hihi vi har en liknande kanot vi också, den är oxå orange :) va ute en sväng med den igår.. vinglit men kul.. :) hoppas på bra väder imorgon då blir de en längre tur, märks ja inte paddlat på flera år ^^ hihi. kram

2012-08-14 @ 16:35:40
URL: http://vackrasol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0