Crème de la crème

Och så var det dags för en av höjdpunkterna från när vi var i Champagne.
En av nätterna hade vi nämligen bokat rum på Château d'Etoges, ett slott ett par mil söder om Épernay.
Det var tjusigt som bara den tyckte jag, med vallgrav och så.
Inuti såg det ut såhär.
Man kunde slå sig ned och spela schack om man ville.
Eller bara sitta och småprata över en kopp kaffe eller ett glas bubbel.
Framåt kvällen gick vi över till Orangeriet som låg precis jämte för där skulle vi nämligen äta middag.
Extra bra för oss var att de även hade en helt vegetarisk meny där vi valde ut förrätt och huvudrätt. Men först av allt fick vi in varsin gazpacho.
Sedan kom förrätten. Jag hade beställt de här små sakerna. Det är polenta, squash och en tomatröra och det var så gott så jag ville knappt att det skulle ta slut.
Sedan var det dags för saffransrisotto.
Och efter det rullades det in en vagn med ostar och så fick vi peka på alla som vi ville smaka på. Alltså himmelriket.
Så småningom var det dags att välja ut en dessert.
Ja, ni ser så nöjda vi ser ut va?
Jag fick in den här skapelsen med choklad och mintglass.
Och Maria fick en caramel- och crème bruléedessert med en glasskula och guldigt strössel som var minst lika god den. Alldeles fantastiskt mätta och belåtna var vi efter allt det här och det vete katten om det inte till och med kan ha varit en av de allra godaste middagarna jag ätit någonsin... Ett enda långt livsnjuteri. Och med det tror jag bestämt att det är dags att sätta punkt för den himla bra resan och fina Frankrike för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket otroligt ställe! Jätte vackert!

2012-07-30 @ 16:32:04
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: MW design

ser helt underbart ut! :)

2012-08-01 @ 15:20:46
URL: http://fashionsafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0