Spöken spökar

Någon gång i mellanstadiet fick jag en fix idé och slutade äta korv, fast jag minns att jag någon gång efter det åt en french hotdog bara för att jag tyckte att brödet och såsen gjorde det hela så gott. Så småningom slutade jag med julskinka, fast under ganska lång tid åt jag fortfarande senap med skinka för att jag tycker att senap är så gott. På gymnasiet tog det stopp med köttfärsen i skolan och undan för undan har jag sedan dess ätit mindre och mindre kött. Fast jag har inte velat sätta veggstämpeln i pannan för jag har inte velat trassla till det när jag går bort på kalas och framförallt har jag fortfarande velat ha möjligheten att äta en köttbit då och då när jag blir sugen utan att människor i min närhet ska behöva höja på ögonbrynen för det. 

Jag vet precis hur många kötträtter smakar fortfarande och det är inte så att jag inte tycker att det smakar gott men jag kan liksom inte förmå mig att stoppa djur i munnen, med undantag för djur från havet för det går (hittills fortfarande) bra. Vill poängtera att jag inte vill provocera fram något dåligt samvete eller liknande nu hos någon, det är bara så mina egna hjärnspöken fungerar.

Om jag inte kan bli sugen? Johoo då, så in i bomben sugen. Och här är poängen för det märkliga är att det är inte pappas pannbiffar eller mammas fläskfilégryta som får det att vattnas i munnen på mig. Det är en på-löpande-band-producerad Big Mac som aldrig ser ut som på bilden men som ändå alltid smakat så nedrans gott som gör mig så himla sugen...

Kommentarer
Postat av: Johanna muy gente esta loca

tjipptjopp, lätt hänt det där, eller prociutto som blivit krispig i ugnen typ. loca! nåväl, vi har det väl bra. jag och du. puss på nos koala. nu drar jag till estocolmo och amsterdam, höres inom kort. kanske kommer ngn dag i dec till borran, puss igen

2011-11-22 @ 22:48:29
URL: http://owlyjo.wordpress.com
Postat av: Matilda

Jaja, en sån där innehåller väl ändå inte så mycket kött, mest annat lafs (som man helst inte alls vill tänka på vad det är.)

2011-11-23 @ 07:42:22
URL: http://osteromberget.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Haha, det är det där som är det sjuka. Jag har varit vegetarian i över tio år och vad längtar jag efter mest? Jo en liten cheese från mcdonalds. Sjukt. mkt sjukt.

2011-11-23 @ 10:37:43
URL: http://emmasays.se
Postat av: Sara

Jag har varit vegetarian sen i början av juni och har faktiskt inte saknat kött alls än. Ska försöka hålla det ett helt år, sedan får jag se om jag fortsätter. Känns lite morbidt att äta djur tycker jag med. Men min anledning är främst miljön. Det jag tänker kommer bli jobbigt för mig är i jul, eller dagarna efter då man brukar kunna äta skinkmacka med senap, haha

2011-11-23 @ 19:13:11
URL: http://thevelvetpond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0