Edith Backlund kom till stan

Varje tisdag anordnar kulturhuset något slags event här i stan. Någon gång har det varit publikrepetition på teatern, ibland besök av en journalist, en konstnär eller något sådant. Igår bjöd Edith Backlund på konsert och det var helt strålande bra! Jag knäppte aldrig några kort för jag hade två stora huvuden framför mig men det är hon som är på framsidan av foldern med vårens program här nedanför.

Jag har helt missat henne tidigare men åh så bra det var! Hon berättade att när hon bodde i USA lärde hon känna en kille som troligtvis skulle ut i kriget mot Afghanistan. Då skrev hon låten Rosie som kom att handla om den killens sista hälsning till sin flickvän. Väldigt sorgligt. Men den låten upptäcktes till och med av Neil Young som publicerade den på sin hemsida där den blev framröstad som en av de tio bästa anti-krigslåtarna. Tänk va!

Hon bjöd även på en hel del nya låtar från den kommande skivan. Så bra så bra. Efteråt hade jag bara en enda härlig välbehagskänsla i hela kroppen av en så överraskande positiv tisdagkväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tackar =) ibland har man tur med Holgan och får till det :) använder du din nåt nuförtiden?? kram Marie

2011-03-23 @ 22:11:24
URL: http://mylifethroughanalog.blogg.se/
Postat av: Beatrix

Marie, nix. Den är väldigt sparsamt använd på sistone. Får bli ändring på det!

2011-03-23 @ 22:34:15
Postat av: Ida - kreativity.blogg.se

Åh! Jag bor också i Borås :) har varit på några sånna där tisdagskvällar, men inte många! Jag borde ändra på det. Blev i alla fall väldigt besviken på att jag missade denhär konserten efter jag läst ditt omdömme!

2011-03-24 @ 10:18:03
URL: http://kreativity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0