2 månader som bloggarinna

Den 9 januari i år skrev jag mitt första inlägg här på Beatrix Mix och jag vill bara säga att jag är så himla glad för att jag gjorde det. Tanken på en blogg hade jag haft ganska länge och efter UnderbaraClaras bloggtips och mitt egna välbehövliga inköp av en ny dator satte jag igång.

Det började med att en av de bästa personerna jag känner i hela världen lämnade Borås för att flytta till Stockholm. Vi har känt varandra ända sedan dagis och bodde bara 100 meter ifrån varandra och det var så lätt att bara springa över till den andra och hänga ihop, dricka te, titta på film, ta en promenad. Ja, ni vet. Till exempel har vi varit på Island tillsammans. På bilden är vi precis nybadade och på väg in till Reykjavik igen efter att ha plaskat i blå lagunen. (Och jag var visst fräknig så det förslår.) Såklart blev det väldigt tomt när hon flyttade och då blev den här bloggen ett sätt att fylla en liten del av tomrummet som uppstod. Men nu har jag ytterligare en anledning till att åka till Stockholm då och då och det är ju toppen.
Jag har ingen dagbok eller ens knappt en almanacka så en fördel med den här bloggen är att jag lättare kan komma ihåg vad jag faktiskt har pysslat med och när. Och minns jag inte i huvudet kan jag ju faktiskt bara kika efter. Dessutom var jag väldigt dålig på att ta med mig min kamera när jag skulle iväg förut, förutom på semestrar och så. Nu är den med nästan jämt och till exempel så kunde jag fånga älgarna på bild som var så nära så nära en lördag i februari.
I och med att jag började fotografera vad jag har på mig lite då och då märkte jag att det inte var så himla roligt med en massa svarta kläder. Så nu försöker jag unna mig lite mer färg och det kan ju aldrig skada.
Ingen stress och ingen press men en liten knuff i baken har jag även fått på att få saker gjorda. Till exempel hade jag länge dragit ut på att göra färdigt mina smyckestavlor. Men se nu hänger de på väggen i min garderob och det är mycket lättare att välja ut något fint att hänga i öronen eller runt halsen än innan för nu ser jag ju faktiskt vad jag har för något att välja bland. Även mina satsbord blev färdiga ganska kvickt.
Sist men absolut inte minst vill jag även nämna något som jag definitivt inte räknat med, nämligen alla positiva kommentarer och reaktioner jag fått både här och i mitt så att säga verkliga liv. Det värmer verkligen mitt lilla hjärta mycket. Tack!

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Grattis på 2-månaders bloggdagen!

2011-03-09 @ 21:44:20
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: L.

Vad söt du är i din blommiga blus!

2011-03-09 @ 21:50:19
URL: http://mydeer.blogg.se/
Postat av: Maria

O tänk vilken bra blogg dessutom! Håller med dig på samtliga punkter. Man får en push att ta tag i saker eftersom det är så roligt att dokumentera när det är klart. Grattis och stort Heja dig!

2011-03-09 @ 22:16:20
URL: http://skogskojan.wordpress.com
Postat av: TIDSTJUVEN

Det finns himla många fördelar med att blogga! :D Framför allt är det väldigt bra för oss med dåligt minne. Det är ju så lätt att kika tillbaka i arkivet så ser man vad man hade för sig en viss dag. :)



sv: Det lät spännande, vad är det för någonting? :)

2011-03-09 @ 23:11:17
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: ANNE

sjukt cool bild på älgen!!

SVAR: jag kände mig ganska hurtig igår, idag känner jag mig som ett kylskåp. har den fetaste träningsvärken någonsin :|

2011-03-10 @ 10:25:50
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Joss

sv: jaa precis! jättefina i alla fall! :)

kram

2011-03-10 @ 11:04:47
URL: http://sickbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0