Sangria, chèvre chaud och cowboys

I torsdags kväll mötte jag upp Malin, Emelie och Ellen utanför en restaurang i stan. Vi hade nämligen bestämt oss för att äta tapas på La Copita.
Vi har hängt ihop gymnasiet även fast alla bor på olika håll nuförtiden. I torsdags hade vi en sådan himla tur att alla kunde sammanstråla.
Emsi och jag har gått i samma klass ända från lilla ettan och upp i gymnasiet. Lite fantastiskt, eller hur? Sedan körde vi lite olika race. Medan jag läste textilekonom här i Borran läste hon molekylärbiolog i Lund. (Hur avancerat låter inte det egentligen?)
Vi åt världens brakmiddag med massa olika tapas och drack sangria. På min tallrik låg chèvre med fikon, laxspett, aioli, brushetta, sparris med parmesan och en sallad med mozarella och oliver. Det var så smaskigt som det kan bli tycker jag.
Sedan gick vi till Wisers och mötte upp Micki. Han hade fått tag på en cowboyhatt nångonstans ifrån.
Därinne mötte vi även Viktor och Gustav och några till. Det enda lilla minuset var att någon tidigare under veckan hade haft sönder pingisbordet så det vart inget pingpongande för oss. Som tur var tog vi igen det på midsommarafton! Hoppas att ni hade en strålande dag igår mina kära.

Kommentarer
Postat av: A Cup Of Emilia

Vad kul att man kan träffas sina gamla gymnasievänner och att man kan hålla ihop även efter gymnasiet. Det ser jättegott ut med tapas :)



Kramar från Emilia

2011-06-25 @ 14:00:36
URL: http://www.acupofemilia.com
Postat av: Amelia

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-07-12 @ 11:58:00
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0