Något nytt fast gammalt

Något nytt fast gammalt har fått flytta in i min skänk.
I lördags hittade jag nämligen en fin servis på Saron second hand i Göteborg. Maken till välsorterad, städad och billig second handbutik får en allt leta efter. 201 kronor la jag ut för hela kalaset. Är du i Götet är butiken definitivt värd ett besök. Den ligger på Brunnsgatan 5 mellan Vasa och Linné men är bara öppen torsdag eftermiddag och lördag förmiddag.
12 koppar, 12 små fat, 12 assietter, en kaffekanna och en sockerskål blev det. Allt var i så himla fint skick, knappt en skråma. Nu kan jag ha kafferep på riktigt! Även skänken är gammal. Undrar just hur många serviser som har bott där inne tidigare.
Söt, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hemskt fin servis. Jag älskar när man hittar sådana fynd.

Postat av: kajsa

åh, vilken superfin servis! vilket fynd!

2011-01-31 @ 10:18:06
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Hannan

Din blogg är så fin!

2011-01-31 @ 13:57:03
URL: http://musikpolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0