Nathalia Edenmont på Borås konstmuseum

Igår var jag på konstmuséet här i stan. Jag har ju tidigare tipsat om tisdagar på kulturhuset och igår var konstnären Nathalia Edenmont inbjuden till ett samtal med Hasse Persson som är boss över Borås konstmuseum. Det var väldigt intressant att få höra om Nathalias uppväxt i forna Sovjet, hur hon förlorade sin mamma, hur hon sökte in på konstutbildningar i Sverige, arbetet och inspirationen bakom bilderna och några framtida idéer. Utställningen består av ett 70-tal av Nathalias fantastiska, färgstarka, vackra men också lite läskiga och ibland provokativa foton och pågår fram till den 3 april. Jag kan definitivt rekommendera ett besök!

Här finns lite mer att läsa om konstnären och utställningen och det är också där jag lånat bilderna nedan som ingår i utställningen. Den stora svarta klänningen på den lilla bilden har förresten Marina Kereklidou skapat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0