Böcker överallt!

Igår var jag på Folkan för där delades Borås tidnings debutantpris på 100 000 kronor ut. Det var nästintill fullsatt och blev en himla trevlig kväll. Fem personer och deras böcker var nominerade till det fina priset. De presenterades och fick läsa upp varsin snutt ur böckerna. Det bjöds också på musik av en galet musikalisk kille som heter Daniel Norgren och samtal med Maj Sjöwall som ligger bakom Beck (inte bandet utan polisen). Mamma, en kompis till mig och jag gick dit ihop och det visade sig att vi alla tre föll för tre olika böcker. Till en massa confetti avslöjades det till slut att det var poeten Helena Österlund som kammade hem priset.

Inte nog med det så har ju bokrean börjat. Jag har inte köpt något men däremot var jag en sväng på biblioteket idag. Jag är där allt för sällan för jag gillar det egentligen väldigt mycket. Det luktar lite speciellt och är alltid så lugnt och skönt. Och varje gång blir jag påmind om alla böcker jag brukade låna inför sommarloven när jag var yngre. Det var tider det. Jag lånade med mig Kafka på stranden av Haruki Murakami. Har läst två av hans andra böcker och gillade dem så jag hoppas även på den här.
Som sagt, det känns som att det är böcker överallt just nu. Är det kanske någon som har något annat boktips att dela med sig av?

Kommentarer
Postat av: M E R E I

- trevlig helg :)!

2011-02-26 @ 00:06:58
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: June

Sv: Absolut, jag har en massa inlägg om det i min "no poo hair"-kategori, läs gärna där. Har man torrt hår kan man göra underverk med rätt balsam. Jag kan komma med tips och råd om du behöver det :) Har du självfall, lockigt eller rakt hår?

2011-02-26 @ 11:38:35
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0