Gullmarsplan, krokusar och indiskt

I fredags eftermiddag anlände jag till huvudstaden och Ugglans holk på Gullmarsplan. På vägen såg jag mina första krokusar för i år.
Med mig hade jag dyrbar last från ugglans mamma.
Ugglan bor på översta våningen. Det var lite disigt men titta så fin utsikt.
Vrider man huvudet åt vänster ser man globen skymta fram.
Mot kvällen stassade vi om. Jag till en blå klänning från H&M.
Och ugglan till en knytblus från en utförsäljning i Borås och en ny, fin, lite klockad kjol från H&M.
Så bestämde vi oss för att äta indiskt på ett ställe på Bondegatan som heter Indira.
Där var det kitschigt. Och längst in i ett hörn fanns en liten eremit på väggen.
Jag åt palak ponir som är en vegetarisk rätt med spenat i gryta med hemgjord ost. Och så klart naanbröd. Det var hur mycket mat som helst. Perfekt för jag var utsvulten efter en lång bussresa.
När vi var (för) mätta gick vi vidare till Pet Sounds Bar och lyssnade på skön soul och drack öl innan det så småningom blev dags att promenera hem i stockholmsnatten.
Nu har jag precis kommit hem till Borås igen och ska packa upp väskan och fixa och dona lite innan det är läggdags så vad som hände igår och idag dyker upp imorgon. Tjing!

Kommentarer
Postat av: malin

palak paneer är den godaste indiska maten jag vet! dock har jag aldrig avnjutit den på en sån himla fin och kitschig restaurang som du. avis!

2011-04-03 @ 22:27:23
URL: http://vekommen.blogspot.com/
Postat av: kajsa

mmm, så gott med indiskt!

2011-04-04 @ 10:30:44
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Angeliqa

Trevlig kväll och gott med indisk mat!

2011-04-04 @ 12:02:17
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Daniella Lejonhjärta.

Åhh. Du bor i Borås alltså. Har du kanske lust att skriva en liten Borås-finaste-guide till en nyinflyttad? :3

2011-04-05 @ 09:03:39
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0