Landvetter tur och retur

Igår var jag en sväng på Landvetter. Hade bra gärna satt mig på första bästa plan till sol och lite värme. Men nix. Det var nämligen inget passagerarplan jag skulle titta på utan ett stort fraktflygplan med två våningar.
10 ton bränsle går det visst åt för att lyfta med en sådan här drake från marken och fullastad väger hela spektaklet drygt 300 ton. Godset höll precis på att lastas av.
Tills det var alldeles tomt inne i planet.
Då fick vi ta oss en titt i cockpit. Ser ni så nöjd jag är?
Men någon flygtur blev det inte. Efter rundturen i, utanför och under flygplanet styrdes bilen tillbaks till Borås igen. Det var dags för middag på Färgeriet.
Jag mötte upp den här damen. Och ja, det regnade igår men nej, trots ryktet så regnar det inte alltid i den här stan. Bara så ni vet från en säker källa.
Det var något år sedan jag var på Färgeriet sist och jag hade nästan glömt hur himla trevligt det är där. När det blir lite varmare ser jag fram emot uteserveringen precis vid Viskan men igår satt vi inne bland betongväggar, färska blommor, fina lampor, runda mattor och en massa tavlor. Vi beställde in bubbel.
Och en massa god mat som varm kålsallad med honung och tryffelolja, getostfyllda tomater, svampsoppa, västerbottenpaj, ädelost och bröd med räkröra.
En kontrastrik, mycket trevlig dag var det! Och nu sitter jag på bussen mot Stockholm för att fira helg. Ugglan har flugit in i en ny holk så där kommer vi sitta och hoa, fast inte hela tiden. Skojigheter på stan ska vi också hinna med. Så en trevlig helg önskar jag er! Kram.

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Det så ut som en sammensatt og herlig dag...Sånne dager er de beste. God helg til deg også :)

2011-04-01 @ 18:37:48
URL: http://godviljabroderi.blogspot.com
Postat av: Malin

Vilken underbar mat, igen. jag blir hungrig och måste gå och äta nåt. Men hallå - ska du bli pilot eller vad var grejen med flygplatsen?

2011-04-01 @ 22:18:01
URL: http://malinsmonolog.blogg.se/
Postat av: Marija

älskar din sockersöta blogg! :)

2011-04-02 @ 17:14:41
URL: http://mariamedj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0